"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

marți, 28 august 2012

Scrisoare din tabără

Imagine preluată de pe lovingvama.eu
Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Vara e pe sfârşite, familiile se întorc de pe unde au fost în concedii, copiii se întorc din tabere.
Cu toţii ştim că vacanţa petrecută în tabără oferă momente de neuitat, formează legături inseparabile şi modelează caracterele. Iată în rândurile de mai jos una din scrisorile trimise din tabără de copilul Andrei B. puse la dispoziţie cu mare amabilitate de buna lui mamă, graţioasa doamnă Matilda D. şi distinsul lui tată, domnul Petrache C.
“Dragă mami şi tati,
Ghidul nostru ne-a spus să scriem acasă că poate aţi văzut la televizor inundaţia şi sunteţi îngrijoraţi. Suntem bine. Apa a luat doar un cort şi doi saci de dormit. Din fericire, nimeni nu s-a înecat pentru că eram toţi pe munte şi îl căutam pe Cristi. A, da, sun-o pe mama lui Cristi şi spune-i că totul e bine. Cristi nu poate scrie pentru că şi-a rupt mâna.
Am mers şi eu cu unul dintre jeep-urile Salvamont. A fost super! Nu l-am fi găsit niciodată în intunericul acela dacă nu fulgera. Ghidul nostru, Victor, s-a enervat foarte tare pe Cristi pentru că a plecat fără să spună nimănui. Cristi zice că i-a spus, dar era in timpul incendiului, aşa că, probabil, n-a auzit. Ştiai că dacă pui benzină pe foc, canistra o să explodeze? Lemnul ud nu ardea, dar unul dintre corturi, da. Şi hainele noastre la fel. Dănuţ o să arate ciudat până îi creşte părul la loc.
Ne întoarcem acasă sâmbătă dacă Victor reuşeşte să repare maşina. Nu a fost vina lui. Frânele mergeau bine când am plecat. Victor spune că, cu o maşină atât de veche, ceva se strică mereu. Probabil de asta nu are asigurare. Mie mi se pare o maşină mişto. Nu se supără dacă i-o murdărim şi când e cald, ne lasă să stăm pe capotă ca să ne mai răcorim. Se face destul de cald, cu 13 oameni într-o maşină. Ne lăsa să stăm şi în portbagaj până l-a oprit un poliţist.
Ghidul nostru e mişto. Îl învaţă pe Tudorel să conducă maşina pe drumurile de munte, unde nu e trafic. Tot ce vedem pe aici sunt camioane cu buşteni. Dimineaţa asta, toţi tipii săreau în lac de pe stânci. Pe mine nu m-a lăsat, pentru că nu ştiu să înot, iar Cristi avea mâna ruptă, aşa că ne-a lăsat să mergem cu barca. A fost super. Se pot vedea sub apă copacii rupţi de inundaţie.
Victor nu e un scorţos ca ceilalţi ghizi pe care îi ştiu. Ne-a lăsat să mergem fără veste de salvare. Trebuie să petreacă mult timp lucrând la maşină, aşa că încercăm să nu-i facem probleme. Ghici ce! Am primit toţi insigne pentru că am trecut cursul de prim ajutor. Când Dănuţ şi-a tăiat mâna cu toporul, am învăţat să coasem vene. Marius şi eu am vomitat, dar ghidul nostru zice că era de la puiul stricat. Ne-a mai spus că mâncarea din închisoare era şi mai rea. Mă bucur că a ieşit de acolo. Zice că acum a învăţat cum să facă lucrurile cum trebuie.
Apropo, ce e un pedofil? Trebuie să plec acum. Mergem în oraş să ne trimitem scrisorile şi să cumpărăm vaselină. Nu va faceţi griji. Suntem bine.”
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!