"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

luni, 31 decembrie 2012

Sfârșit de an 2012

Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Iată, ne-a ajutat bunul Dumnezeu să prindem și acest sfârșit de an, să ne mai bucurăm de un revelion. Firesc în aceste momente apar întrebări legate de bilanțul anului care tocmai a trecut și speranțe legate de cel care va veni.
Cum a fost, ce ne-a adus anul care a trecut? Pe plan politic, ne-a blagoslovit cu acțiunile unei Monica Macovei și ale unui președinte lipsit de scrupule, acțiuni ale căror efecte împotriva României nu se vor putea estompa nici în 2013 și nici în 2014. Pe plan economic am avut parte de aceeași criză, în aceleași țări și de aceeași amploare, criză împotriva căreia guvernele iau orice alte măsuri, numai cele de creștere economică, nu. Pe plan educațional am avut parte de ilustrarea concretă a unnui sistem de învățământ catastrofal, sistem care nu-și găsește nici acum, după atâți ani, coordonatele sale de funcționare eficientă. Pe plan social ne-am luptat cu o Românie divizată cum nu mai este altă țară, cu salariați împotriva pensionarilor, pacienți împotriva doctorilor, tineri împotriva bătrânilor sau salariați din sectorul privat împotriva celor din sectorul de stat. Pe plan financiar am continuat să ne luptăm cu arma salariilor sub nivelul european împotriva prețurilor aliniate la nivel european. Pe plan personal, ei bine, dragii mei, ne-am realizat, în sfârșit, un vis mai vechi, acela de a petrece un concediu în Grecia cu un grup de prieteni și nu doar cu familia.
Ce speranțe nutrim pentru noul an? Pe plan politic ne dorim stabilitate, un președinte care să-și vadă de treaba lui și care luptă pentru și nu împotriva țării și un prim ministru care conduce un guvern care-și ține promisiunile. Pe plan economic ne-am dori să vedem, în sfârșit, măcar în România, aplicarea unor măsuri de creștere economică și de sporire a veniturilor, nu numai de reducere a cheltuielilor. Pe plan educațional am dori să vedem nu doar profesori dornici de a preda, ci și elevi dornici de a învăța, măcar atât cât e nevoie ca să răspundă coerent unui reporter la sfârșitul sesiunii de bacalaureat. Pe plan social ne-am dori un popor unit nu doar la petreceri, ci și la necazuri, un popor care să înțeleagă ce este acela spirit civic și puterea dată de unire. Pe plan financiar ne-am dori să avem puterea și resursele nu numai să ne putem plăti datoriile către FMI, dar să nu mai fim nevoiți să facem altele. Iar pe plan personal, ei bine, să fim cel puțin la fel de sănătoși ca în 2012 și, fiind un an în care preconizăm o oarecare relaxare financiară, să ne permitem un concediu mai lung, mai frumos, cu mai mulți prieteni.
Dacă au mai rămas urări de bine nespuse, vă rog să le adăugați voi. Până una, alta, eu vă doresc mulți ani sănătoși și fericiți!
Să auzim de bine!

Un comentariu:

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!