"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

marți, 15 iunie 2010

Plaja de Aur

PlajaTuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Suntem (pentru a câta oară?) în Grecia. Cu ocazia fiecărei plecări ne stabilim obiectivele pentru următoarea venire. Unul din obiectivele stabilite pentru acest concediu este o plajă, pe numele ei anglicizat de Golden Beach. Ştim că este pe undeva, pe braţul Kassandra, dar nu ştim unde.
Plaja nu numai că ne-a fost recomandată de mulţi, dar chiar noi i-am călcat nisipul cu ocazia unei croaziere. Fără a avea inspiraţia să o localizăm. Acum, umblăm pe braţul Kassandra, întrebăm prin toate localităţile prin care trecem. Întreb în englezeşte de frica unei interpretări greşite a numelui. Culmea, aproape toate au o plajă cu acest nume. De altfel, nici nu e de mirare având în vedere mulţimea de plaje cu fanion albastru existente pe acest braţ. Tot cu ocazia croazierei cu pricina auzisem şi numele ei, dar nu îi dădusem importanţa cuvenită la acel moment. Acum, scormonindu-mi memoria, parcă aud în urechi un nume care începe cu C sau cu H, ceva în genul Caruso, sau Hurso.
Concediul se apropie de sfârşit şi noi tot nu i-am dat de urmă. Fiind într-o nouă croazieră, îmi vine o idee. Mă duc la căpitanul vasului şi mă prezint. Efectul de simpatie reciprocă a fost instantaneu având în vedere că purtam o şapcă aidoma cu a lui. Evident, fără însemnele Marinei greceşti. Îi explic bunului căpitan tristeţea mea în timp ce îi arăt în zare linia ţărmului braţului Kassandra. Omul mă ascultă cu atenţie şi îmi arată un punct precis de pe coastă, spunându-mi grav:
- Ekinos ine Paralia Chruso (nota mea: se scrie Παραλία Χρυσό, iar grupul “ch” se pronunţă „h”) - Aceea este Plaja de Aur!
Cobor pe punte, mă opresc şi îmi trag o palmă peste frunte. Dumnezeule, cât de fraier sunt! În limba greacă, “de aur” sau „din aur” se spune exact aşa, „chruso”. Ar fi fost suficient să întreb de ea în greceşte sau în orice altă limbă, „unde este Paralia Chruso”?
Pentru cei care au avut răbdare să citească postarea până la capăt şi vor merge vreodată pe braţul Kassandra, le aduc la cunoştinţă că această plajă minunat de liniştită şi curată, cu un nisip din cel mai fin şi o apă turcoaz incredibil de limpede se află în capătul de sud al braţului, pe latura sa estică, la ieşirea din localitatea Paliouri (Πάλίόυρί). Mmerită, cum zice reclama Vodafone...
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!