"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

miercuri, 23 iunie 2010

Help desk în acţiune

Help deskTuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
O întâmplare adevărată petrecută la Word Perfect Help Line. Angajatul care a participat la discuţia de mai jos a fost concediat. Ulterior, el a dat în judecată compania pentru "concediere fără motiv". Ceea ce urmează este un pasaj din discuţia care a dus la concediere.
-Word Perfect Technical Desk, vă pot ajuta cu ceva?
-Da, am o problemă cu Word Perfect.
-Ce problemă?
-Păi, scriam şi dintr-o dată, toate cuvintele au dispărut.
-Au dispărut?
-Da, au dispărut.
-Hmm. Şi ce afişează ecranul tău acum?
-Nimic.
-Nimic?
-E negru şi nu acceptă nimic din ceea ce scriu.
-Eşti încă în Word Perfect, sau ai ieşit?
-De unde vrei să-mi dau seama?
-Vezi un prompter C: pe ecran?
-Ce-i ăla un prompter C:?
-Nu contează. Poţi mişca cursorul pe ecran?
-Nu e nici un cursor. Ţi-am spus că nu acceptă nimic din ceea ce tipăresc!
-Monitorul tău are un indicator de funcţionare?
-Ce e ăla un monitor?
-Este chestia aia cu ecran şi care arată ca un TV. Are o luminiţă care să-ţi arate dacă e deschis sau nu?
-Nu ştiu.
-Atunci uită-te în spatele monitorului şi vezi unde duce cablul electric. Poţi să vezi asta?
-Da, cred că da.
-Minunat. Urmează cablul electric şi spune-mi dacă este băgat în priză.
-... Da, este.
-Când te-ai uitat în spatele monitorului, ai observat că sunt două cabluri şi nu doar unul băgat în monitor?
-Nu.
-Ei bine, sunt două. Mai uită-te o dată şi găseşte şi celălalt cablu.
-Ok, l-am găsit.
-Urmăreşte-l şi spune-mi dacă este băgat bine în spatele computerului tău.
-Nu pot să fac asta.
-Huh. Dar măcar poţi vedea dacă este?
-Nu.
-Nici dacă îţi pui genunchiul pe ceva sau te întinzi pe ceva?
-O, nu e din cauză că nu am unghiul bun, ci din cauză că e întuneric.
-Întuneric?
-Da, lumina din birou este stinsă, singura lumină care vine este de afară.
-Păi, aprinde lumina în birou.
-Nu pot.
-Nu? De ce?
-Pentru că e o pană de curent.
-Aaa... o pană de curent? Aha, ok. Cred că am rezolvat problema. Mai ai cutiile şi manualele şi chestiile de împachetare cu care a venit computerul tău?
-Da, le ţin în dulap.
-Bine. Du-te şi adu-le şi bagă sistemul în cutii exact aşa cum l-ai primit. Şi apoi, du-l înapoi la magazinul de la care l-ai luat.
-Adevărat? Este chiar atât de grav?
-Da, mă tem că da.
-Atunci asta e, îl duc înapoi. Şi ce să le spun?
-Spune-le că eşti prea prost ca să ai un computer.
Să auzim de bine!

2 comentarii:

  1. Bun. A fost concediat pentru ca nu a respectat clientul si protocolul si bla bla bla. Dar nu stiu cati ar fi rezistat sa nu-i zica vreo doua aluia cu calculatoru' oprit. Pai nu? Ti se ia curentu' si tu suni la consultanta unui program pentru ca ti s-a inchis programul inevitabil atunci cand s-a luat curentul. Cat de "dus" trebuie sa fi?

    Oricum tare faza :))

    RăspundețiȘtergere
  2. tare asta! E veche dar sincer sa fiu eu dau dreptate angajatului!

    RăspundețiȘtergere

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!