"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

joi, 19 iulie 2012

Prima TV şi statisticile

Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Vă rog să-mi daţi voie să încep cu o mică paranteză. Cei doi porumbei despre care vă povesteam în postarea mea Suflete pereche, sunt acum fericiţii părinţi a doi puişori, două ghemotoace de puf gălbui pe care le veghează şi le hrănesc pe rând cu aceeaşi atenţie pe care mi-aş dori să o văd la câţi mai mulţi dintre semenii mei.
Şi acum, să trecem la treabă. Într-una din serile trecute n-am de lucru şi, în pauza pentru reclame de pe canalul Discovery, mă apuc să caut un alt canal. Întâmplarea face să dau peste postul Prima TV, post la care tocmai se prezenta un jurnal de ştiri. Şi ce credeţi că îmi este dat să văd? Păi, nimic altceva decât independenţa postului în plină acţiune într-un reportaj despre costurile arestării, spitalizării şi încarcerării lui Adrian Năstase!
Zău? se vor mira unii dintre voi, sper cât mai puţini. De ce ai pus semn de exclamare şi ce are respectivul reportaj cu independenţa postului? Ei, dragii mei, aici e aici! Păi, dacă nu ar avea, atunci ar fi trebuit ca respectivul reportaj să fie unul dintre ultimele pe această temă.
Ar fi trebuit ca, până acum, să ştim cât ne costă pe noi, contribuabilii, spitalizarea bandelor de ţigani interlopi care se taie pe banii lor şi se tratează pe banii noştri. Ar fi trebuit să ştim cât ne costă pe noi, contribuabilii, spitalizarea şi tratarea victimelor accidentelor provocate de beţivi sau inconştienţi pedepsiţi la puşcărie cu suspendare, dar fără să plătească un ban din buzunarul propriu. Ar fi trebuit să ştim până acum, cât ne costă pe noi, contribuabilii, îngrijirea, vindecarea şi educarea copiiilor abandonaţi de mame denaturate, în loc să alocăm acei bani copiiilor dotaţi. Ar fi trebuit ca, mulţumită acestui post de televiziune, să ştim cât ne costă pe noi, contribuabilii, tratamentul victimelor muşcate de haitele de câini vagabonzi faţă de care eu nu simt să am vreo obligaţie. Tot mulţumită aceluiaşi post ar fi trebuit să ştim deja cât ne costă pe noi, contribuabilii, întreţinerea sau moartea militarilor români căzuţi cine ştie în ce lupte duse în ţări străine, care nu au nicio legătură cu doctrina militară a României. Ar fi trebuit să vedem la acest post un reportaj despre cât ne costă pe noi, contribuabilii, moartea sau tratamentul oamenilor rămaşi în zonele în care s-au desfiinţat spitalele. La fel de interesant ar fi fost dacă ne-ar fi spus cât ne costă pe noi, contribuabilii, educarea şi formarea medicilor care, urmând îndemnul domnului Băsescu, părăsesc ţara la terminarea facultăţii. Sau, să ne spună cu ce sume au contribuit contribuabilii la modernizarea vilei în care va locui domnul Băsescu după ce nu va mai fi preşedinte, în timp ce oamenilor li se amputau salariile. Şi încă multe alte cheltuieli care ne privesc pe noi, contribuabilii.
Ar fi trebuit ca acest post să ne ofere amănunte despre cât ne costă pe noi, contribuabilii, timpul pierdut cu urmărirea unor astfel de emisiunui. Abia după aia, la urmă de tot, să ne spună cât ne-a costat Adrain Năstase.
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!