"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

miercuri, 18 august 2010

Prostia în acţiune

Iată că Dorel nu este un personaj specific românesc. Caracterul lui se pare că este unul epidemic, de vreme ce observ că a ajuns şi în colectivul celor de la Google. Despre ce este vorba?
Ei bine, până azi, atunci când doream să încarc o fotografie pe una din paginile blogului (în special pe cea intitulată „Fotografii inedite despre…”, pe care de azi am eliminat-o) nu aveam altceva de făcut decât să dau clic pe o iconiţă din bara de comenzi a paginii. Mi se deschidea o fereastră de dialog în care eu selectam partiţia, directorul, fişierul şi, în final, imaginea pe care doream să o postez. Că era de pe hardul calcului sau de pe un stick de memorie, nu avea importanţă.
Azi dimineaţă descopăr cu uimire că această facilitate banală a dispărut, fiind înlocuită cu una mult mai sofisticată, dar absolut inutilă. Conform noilor comenzi, atunci când dau clic pe iconiţa pentru adăugarea unei imagini, se deschide o fereastră de dialog din care nu pot selecta decât opţiunile:
-    să încarc imaginea de pe acest blog (!), ceea ce este o tâmpenie absolută pentru că eu vreau să încarc o imagine NOUĂ PE blog,
-    să preiau imaginea de pe Picassa sau de pe un alt web album, ceea ce este o tâmpenie şi mai mare pentru că nu are rost să încarc imaginile pe un web album ca apoi, să le descarc pe blog,
-    de la o adresă URL, ceea ce este încă o tâmpenie pentru că eu am imaginile stocate pe hard.
Trei tâmpenii, una mai mare ca alta, care te obligă să faci operaţii pe cât de dificile, pe atât de inutile. Practic, cu noua interfaţă, pe o pagină nouă nu se mai pot încărca poze de pe un suport local. Iar prostii eu nu fac.
În concluzie, daţi-mi voie să ridic un pahar în cinstea prostiei universale şi nemărginite şi să vă reamintesc spusele lui François-Marie Arouet de Voltaire, cunoscut îndeobşte sub numele de Voltaire: mai binele este duşmanul binelui!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!