"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

vineri, 19 februarie 2010

Întâmplări cu Haplea

Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Personal sunt prea tânăr ca să fi prins acele momente, dar am văzut în revistele de epocă benzile desenate cu acest personaj. Haplea era un personaj scund, rotofei, cu buze groase, care purta în permanenţă un melon şi era caracterizat de prostiile pe care le făcea cu obstinenţă. Orice situaţie, cât de simplă, care ar fi fost rezolvată cu cea mai mare uşurinţă chiar de un copil, pentru el devenea sursa unui şir de prostii şi lucruri făcute fără cap. Dacă nu mă înşeală memoria, pe nevastă-sa o chema Frusina (după ce am scris aceste rânduri am căutat pe Internet o poză cu el şi am avut dovada că memoria nu m-a înşelat).

Ei bine, de atunci au trecut mulţi, foarte mulţi ani şi am avut elemente care m-au determinat să cred că personajul e de domeniul trecutului. Ei bine, m-am înşelat. Haplea nu a fost un personaj de benzi desenate şi nu a dispărut odată cu trecerea anilor. El este real, trăieşte şi să mişcă printre noi în diferite zone ale ţării. Ultima dată l-am văzut acţionând în Paşcani.
Pe TVR văd la emisiunea de ştiri un reportaj periculos. Este vorba de faptul că, nişte oameni dintr-o localitate de lângă Paşcani au găsit îngropate pe câmp o mulţime de obuze neexplodate cu care au umplut o căruţă, intenţionând să le ducă la un centru de colectare a fierului vechi. Aici avem ocazia să vedem cuplul Haplea-Frusina în plină acţiune. Ştiau că sunt obuze, faptul că aveau corpul întreg era o dovadă suficientă pentru orice retardat că e posibil să nu fi explodat, dar ei le încarcă în căruţă! Mai mult, ca să termine în glorie prostia începută, se duc cu căruţa la centrul de colectare cu speranţa că vor lua ceva bani buni pe atâta mormanul de fier! Culmea culmilor ar fi fost ca cei de la centrul de colectare să le preia şi să le predea spre topit! Cu siguranţă că explozia de bucurie i-ar fi omorât...
Dar staţi, nu vă grăbiţi. Asta a fost prostia mică. Cea mare este că Poliţia, după ce-i interceptează, duce căruţa plină ochi cu obuze neexplodate prin oraşul Paşcani până în faţa secţiei de Poliţie pentru a se face constatarea! Fraţilor, mai scriu odată pentru că nu mi-a venit să cred ochilor şi urechilor: au plimbat căruţa plină cu obuze neexplodate printr-un oraş până la secţie pentru constatarea geniştilor! În condiţiile în care, după spusele reporterului, explozia ar fi spulberat totul pe o rază de 500 m în jurul ei. Adică jumătate din oraş, dacă avem în vedere că Paşcani nu e Paris. Declar cu mâna pe inimă că e cea mai mare prostie văzută şi auzită în ultimii 17 ani şi 4 luni. Să periclitezi viaţa şi bunurile a jumătate din locuitorii unui oraş pentru ca geniştii să constate că sunt obuze neexplodate, ei bine, mi se pare mult prea mult...
Dar, cu siguranţă, este o dovadă de netăgăduit că Haplea trăieşte şi se mişcă printre noi. Ultima dată a fost văzut la Poliţia din Paşcani.
Să auzim de bine!

3 comentarii:

  1. Cu siguranţă Haplea, dar şi Păcală sunt omniprezenţi şi în ziua de azi. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. revistele de epocă, despre haplea, pe care le-ati vazut, le mai aveti? ar fi minunat daca le-ati putea scana si impartasi tinerilor de acum...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Anonim: din păcate, eu nu mai am decât un singur număr. Celelalte numere văzute aparţineau unor rude care nu mai sunt...

      Ștergere

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!