"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

vineri, 15 iulie 2011

Noul model de Blackberry

Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Am scris nenumărate postări despre snobismul şi neamprostia care domină viaţa publică românească, în special domeniul publicităţii. Vă spun cu mâna pe inimă că am ajuns ca să-mi fie silă nu numai să citesc mesajele publicitare româneşti, dar am ajuns ca să-mi fie silă să şi scriu despre acest lucru.
Sunt numeroase cazurile în care firme mari, cu renume, au fost nevoite nu numai să schimbe mesajul care însoţeşte un produs, dar chiar numele produsului. Şi asta din simplul motiv că respectivul cuvânt avea o cu totul altă conotaţie în limba altei ţări de desfacere. A ţine seama de specificul unei ţări, de tradiţiile sau de limba vorbită, mi se pare o condiţie minimală pentru un producător care vrea să îşi vândă produsele în altă ţară.
Rememorând anii de după Revoluţia din 1989 îmi dau seama că aceasta a avut un rol benefic pentru spiritul românesc. Nici un alt eveniment nu a mai scos la iveală ulterior lipsa totală a oricărei coloane vertebrale, lipsa celui mai elementar spirit civic sau a oricărei forme de mândrie naţională. Limba este batjocorită de analfabeţi făcuţi persoane publice pe criterii de tupeu şi neamprostie, valorile naţionale sunt minimalizate şi batjocorite, simbolurile au fost desfiinţate.
Stăm supuşi cu capetele plecate şi înghiţim pe nemestecate englezisme de doi bani furnizate pe bandă rulantă de snobi cu fiţe şi vagaboande ajunse VIP. Nimeni nu zice nimic, nimeni nu protestează, nimeni nu cere explicaţii. Oricine face orice din noi, fără teamă de răspundere sau ruşine.
Stau în staţia Piaţa Romană aşteptând autobuzul 368 şi privirea îmi este atrasă de un panou publicitar care ne anunţă cu litere de o şchioapă că Orange a lansat ultimul model de telefon celular, model numit Blackberry CURVE.
Gestul mi se pare deosebit de politicos pentru o anumită parte a sexului frumos. Nu-mi rămâne altceva de făcut decât să urmăresc şi apariţia modelului Blackberry CURVARI.
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!