"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

luni, 4 iulie 2011

La cumpărături prin Bacău (şi Slobozia)

Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Îmi recunosc neputinţa şi mirarea în faţa imensităţii spaţiilor geografice. Fapt pe care îl accept tacit, conştient că nu voi putea vedea toate locurile de pe Pământ pe parcursul vieţii care mi-a fost dăruită.
Dar asta nu mă face refractar la spusele sau impresiile de călătorie aparţinând rudelor sau cunoştinţelor. Ba, chiar aş putea spune că sunt avid de asemenea informaţii şi de fiecare dată când aud vreo noutate, mă gândesc la marele Jules Verne, cel care a descris atât de bine locurile cele mai ciudate de la glob, fără ca să plece nici măcar odată din faţa biroului său.
Astăzi îmi ascult un coleg care a fost în delegaţie în Bacău şi în Slobozia. Recunosc faptul că anul trecut am trecut de două ori prin respectivele localităţi, dar nu mi-am alocat timpul unei vizite cât de cât detaliate. Aşa că, nu văd niciun motiv ca acum să îl ascult cu cea mai mare atenţie.
După ce ne povesteşte ba de una, ba de alta, colegul ne face o menţiune interesantă: magazinele în care a intrat aveau în rafturi doar cutiile goale ale produselor! Ca să intri în posesia conţinutului, trebuia ca întâi să achiţi şi apoi să treci pe la un raion special pentru a fi împroprietărit.
Ştiu că magazinele îşi asumă de la bun început o serie de pierderi. Că e vorba de perisabilitate, că e vorba de ieşirea din garanţie, casare, furt sau alterare, toate sunt bine estimate de la bun început şi incluse în ceea ce se poate numi pierderi planificate. Lucruri pe care sunt convins că şi voi, cititorii acestui blog, le cunoaşteţi.
Ei bine, ştiind aceste lucruri, de ce credeţi că au recurs magazinele din Bacău şi Slobozia la această procedură?
Cel/cea care va da răspunsul cel mai apropiat de adevăr va câştiga o sesiune de cumpărături pe banii proprii în orice magazin din Bacău sau Slobozia va dori.
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!