Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Este de notorietate aversiunea pe care o nutresc faţă de publicitatea românească. Mai bine zis, faţă de firmele româneşti de publicitate.
Perla cu „OMOARĂ ţânţarii DEFINITIV” cu care se tot încearcă promovarea unor insecticide, va fi destul de greu de atins în viitorul apropiat, cu tot efortul făcut de respectivele firme...
Dar iată că presimţirile mele cele mai sumbre sunt spulberate ca un fum, pentru că oamenii nu stau cu mâinile în sân. Şi lucrează, şi lucrează... De curând a apărut o reclamă la un produs Orange. Imaginile ne arată un flăcău jovial depăşit de evenimente din cauza problemelor de comunicare pe care le are. El trebuie să organizeze o agapă şi nu îi poate împăca pe toţi convivii. Unuia nu-i plac andivele şi atunci, hop! cu ele la gunoi. Alteia, nu îi plac şlagărele. Aici, vă rog să-mi permiteţi să fac o mică paranteză. Prin şlagăr noi, românii, înţelegem o piesă de succes, cunoscută şi apreciată unanim. Dacă individei nu îi plac şlagărele, atunci ce îi plac? Melodiile necunoscute? De unde ştie de ele, dacă sunt necunoscute? Îi plac melodiile care nu au succes şi nu sunt apreciate? Vedem deja cum, uşor, uşor, autorul reclamei începe să o dea în dude.
Dar să continuăm. Ziceam că alteia nu îi plac şlagărele. Haţ! cu microfonul la pământ. Şi tot aşa. La un moment dat, în mâna tipului apare un meniu pe care este menţionată strada Soarelui, numărul 81 (optzeci şi unu). Dar nu trec mai mult de două secunde că ne este înfăţişată imaginea unei clădiri aflată la adresa strada Soarelui numărul 18 (optsprezece).
Ei, acum aţi prins şpilul? Autorul reclamei se străduieşte să ducă o reclamă până la capăt, dar nu reuşeşte. Nu reuşeşte pentru că uită de la mână până la gură, ca să zic aşa.
Dacă până acum firmele de publicitate s-au străduit ca să ne convingă că nu se zice experienţă, ci expertiză, cu nu se zice ţintă, ci targhet, că nu se zice tendinţă, ci trend, că nu se zice interpretează, ci performează, inventând o limbă doar de ei înţeleasă, dar pe care noi o acceptăm fără proteste, acum încearcă să ne convingă şi de existenţa unui alt sistem de numeraţie, în care 81 este egal cu 18.
Să auzim de bine!
Cred ca "target"-ul pe care il viza reclama, pe baza "expertizei" (!)lor dobandite era de fapt segmentul de varsta de la ....81 la ....18 ani al potentialilor beneficiari... :)
RăspundețiȘtergere@ Marco Polo: Îmi place comentariul tău. Așa este. Te mai aștept pe blog cu cea mai mare plăcere.
RăspundețiȘtergereVa rog sa-mi permiteti sa preiau rolul avocatului diavolului in acest caz. Desi tocmai prin cometariul meu voi demonstra ca firma care a creat aceasta reclama nu stie sa transmita un mesaj (dovada fiind insasi gresita intelegere a acestuia) as vrea sa-i disculp prezentand mesajul spre care ei au tins. S-a pornit probabil de la un eveniment daca nu obisnuit cel putin veridic, si diversele probleme care apar in organizarea acestuia. Probleme care au fost constientizate multumita comunicarii si remediate tot multumita acesteia. Se incearca probabil o subliniere a importantei comunicarii in evenimentele cotidiene. DAR... reclama da reversul monedei... ce se intampla atunci cand comunicarea a fost deficitara, si invitatiile au fost trimise pe adresa Strada Soarelui numarul 18 iar intreg evenimentul a fost organizat pentru Strada Soarelui numarul 81? Atunci intervine Orange care faciliteaza comunicarea si il ajuta pe organizator sa "dea cateva telefoane" si sa rectifice greseala organizatoare. Astfel, Orange vrea sa apara ca fiind solutia fireasca la care se recurge in orice moment, extrem de eficienta si in acelasi timp subtila ca un majordom englez.
RăspundețiȘtergereMentionez ca nu sunt in nici un fel afiliat Orange si nici firmei care a creat respectiva reclama. Pot fi acuzat cel mult de naivitate si optimism in incercarile mele de a vedea partile bune ale lucrurilor facute mai putin bine. Si pe sfarsti dati-mi voie sa va citez: "Sa auzim de bine!"
@ Cristian: Da, asta îmi doresc și eu, să auzim de bine, nu numai de rău. Îți mulțumesc pentru comentariul tău elegant și cu bun simț. Te mai aștept ca să mă corectezi la nevoie...
RăspundețiȘtergereCristian are dreptate... si, sincer, ma mira ca nu ai receptat acest mesaj din prima, Viorele. Cred ca ai prins o atat de mare aversiune fata de reclamele produse aici, incat ti-a scapat faptul ca totul era creat spre a sublinia LIPSA de comunicare eficienta, pe care doar ORANGE ar putea-o stopa, conform realizatorilor clipului :)
RăspundețiȘtergereSe mai intampla.. oricum analiza 'slagarului' a fost pertinenta... hehehe