"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

luni, 18 aprilie 2011

Limite umane

Imagine preluată de pe cadourihaioase.ro
Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
După cum vă spuneam în postările mele anterioare, consider că singurele canale de televiziune care merită să fie urmărite sunt trei: Discovery, National Geographic şi Animal Planet. Ca imagine personală, poate că este redusă şi deformată. Dar este a mea şi mă simt bine cu ea.
Mai dăunăzi, tocmai terminasem de urmărit o partidă de snooker pe Eurosport şi butonam canalele către unul din cele trei posturi mai sus amintite când, culmea ghinionului, dau peste o emisiune a canalului lui Dan Diaconescu (vedeţi cât sunt de interesat, încât nu reţin nici măcar numele canalului...).
Am considerat întotdeauna că există o limită a fiecărui lucru. Limită impusă de bunul simţ sau impusă de condiţiile ambientale. Poţi uita apa deschisă în bucătărie, dar nu va curge la nesfârşit pentru că va exista la un moment dat un vecin care se va duce în subsol ca să o oprească. Poţi asculta o melodie cu sonorul dat la maximum, dar nu vei putea asculta o listă întreagă pentru că vor începe să te doară urechile. Poţi să îţi accelerezi maşina pe o autostradă cât de mult, dar nu vei putea oricât pentru că nu îţi va permite motorul sau poliţia rutieră. Până şi viteza luminii are o limită, chiar dacă e foarte îndepărtată...
Poţi să citeşti şi să te documentezi din momentul când ai reuşit să buchiseşti primele litere şi astfel, poţi ajunge pe culmi nebănuite ale cunoaşterii, dar vei fi limitat de propria-ţi existenţă. Iată cum, până şi deşteptăciunea are o limită. Dar prostia are? Îmi pun această întrebare stupidă deoarece în partea de sus a ecranului văd scris un anunţ: „Mama Oanei Zăvoranu va face un anunţ important pentru ţară”. Amuţesc şi degetul îmi rămâne nemişcat pe telecomandă. Ce ar trebui să am (sau să nu am) în căpăţână ca să accept veridicitatea unui asemenea anunţ? Ce ar putea spune respectiva atât de important încât să fie la nivelul unui interes NAŢIONAL? Ce reprezintă pentru această naţie individa şi ce reprezintă vorbele ei? Ce conţinut ar putea avea un anunţ din partea ei astfel încât să intereseze fiecare cetăţean al acestei ţări?
Iată, îmi spun râzând satisfăcut, tocmai am descoperit că până şi prostia are o limită! Fals! Fals, fals, fals, dragii mei! Bucuria reuşitei mi-a fost de scurtă durată. Este un raţinament fals pentru că, iată ce citesc într-o casetă aflată în partea de jos a ecranului: „Ce credeţi că va spune mama Oanei Zăvoranu?” Şi se oferă posibilitatea votării...
Ei, ce vă spuneam? Este adevărat că prostia este singurul lucru nelimitat în Univers?
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!