"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

joi, 8 aprilie 2010

Model educaţional

OglindaTuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Directorul unei şcoli se confrunta cu o problemă reclamată de administrator: în fiecare dimineaţă, acesta găseşte oglinda cea mare din sala de toaletă a fetelor plină de urme de ruj de la buzele aplicate pe oglindă. Era ceva neobişnuit. Administratorul i-a spus directorului că a avut câteva tentative de disciplinare a fetelor, dar nu a avut niciun succes. Amândoi au stat câteva zile în aşteptarea unei idei salvatoare. Şi aceasta a venit.
În ziua următoare, directorul a convocat toţi elevii şcolii la o adunare în careul din curte. La tribună au luat loc atât directorul, cât şi administratorul. După câteva cuvinte în care a expus problema apărută (în chicotelile fetelor), a dat cuvântul administratorului. Acesta le-a spus:
- Ceea ce voi credeţi că este o glumă bună, pentru mine este un chin zilnic. Nu mă refer aici doar la vârsta mea, ci la munca inutilă şi dificilă pe care mă obligaţi s-o prestez. Vă rog să mă urmaţi ca să vedeţi cât trebuie să muncesc în plus ca să şterg acele urma de ruj.
Şi s-a îndreptat spre sală însoţit de toţi elevii. Ajunşi acolo, a luat o găleată plină cu apă, a băgat în ea un mop pe care l-a scos dintr-un bazin de WC şi a început să frece de zor oglinda, spunându-le:
- Uitaţi, munca asta trebuie s-o fac eu în fiecare dimineaţă de pomană.
A fost ultima dată când oglinda a mai fost murdară de urme de buze rujate.
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!