"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

duminică, 10 iunie 2012

Hai cu toţi la vot!

Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Astăzi voi fi scurt, foarte scurt. Postarea mi-a fost sugerată de o discuţie pe care am avut-o după alegerile trecute, discuţie în care interlocutorul meu îşi exprima dezamăgirea că nu câştigase candidatul preferat.
- Ai fost la vot, nu? întreb eu fără rost.
- Nu, a venit răspunsul năucitor.
Răspuns în cea mai pură mentalitate românească. Vrem să se întâmple ceva, dar fără ca noi să facem ceva. Ceva în genul vrem străzi curate, dar să se ocupe altcineva de curăţirea murdăriei noastre. Vrem să fie aleşi candidaţii pe care îi dorim, dar să-i voteze alţii. Votează-ţi candidatul preferat!
Deci, cunoştinţa mea îşi exprima dezamăgirea că nu ieşise candidatul preferat, deşi nu fusese la vot! Şi să nu îmi veniţi cu comentarii de genul că „toţi sunt la fel” sau că „şi ăştia sunt hoţi ca şi ceilalţi” pentru că nu sunt demne de cititorii acestui blog. Ai ocazia să-ţi votezi candidatul preferat! Bagă-i un vot în urnă!
Nu are cum să fie ales candidatul preferat dacă susţinătorii lui nu îl votează! Cine să îl voteze? Adversarii lui? Trage-i un vot să nu-l poată duce!
Nu are cum să nu piardă alegerile candidatul rival dacă tu nu îţi votezi candidatul preferat. Foloseşte-ţi votul şi mai pune-i patru ani de aşteptare în cârcă!
Acum, la alegeri, avem pe mâna noastră cea mai puternică armă. Invocăm tot timpul poporul şi numele poporului. Iată că acum, acest popor poate vota pe cine vrea. Ca să fie aleşi cei pe care îi vrem şi să nu fie aleşi cei pe care nu-i vrem. Acum putem să ne arătăm, în primul rând nouă, că nu suntem un popor de mămăligi bârfitoare, că nu suntem un popor care are ocazia să voteze, dar nu o face pentru ca să stea apoi patru ani pe la cozi, bombănind despre „ce-ar fi fost dacă...”.
Votaţi, că nu doare! Altfel, o să doară patru ani după aia...
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!