"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

joi, 26 ianuarie 2012

Cum cărăm bagajele

Mai avem foarte puţin şi suntem ajunşi. Deja se vede clădirea hotelului printre pădurile de cedri. Am mers destul de repede, astfel că, pe la ora două după amiază suntem în localitatea de destinaţie. Anul acesta ne-am decis să ne răsfăţăm puţin, aşa că am urmărit o superofertă şi am prins bilete la un hotel de cinci stele. Suntem obişnuiţi cu ospitalitatea grecească, aşa că ne pregătim sufleteşte pentru cele mai plăcute surprize. Trag maşina la peron, coborâm şi ne îndreptăm spre recepţie pentru efectuarea formelor de cazare. Un boy ne iese în cale, salutându-ne ceremonios. Îmi ia sacoşa din mână şi ne conduce politicos la recepţie. Recepţionera, amabilă, termină cu noi în doi timpi şi trei mişcări. O întreb la fel de politicos ce voi face cu maşina. Îmi răspunde că, pe durata şederii, va trebui să o parchez în parcarea păzită, peronul fiind accesibil doar plecărilor sau sosirilor. O întreb dacă pot trage maşina mai aproape pentru a-mi uşura căratul bagajelor la cameră. Îmi răspunde că da, e posibil, dar să nu-mi fac probleme pentru că băiatul mă va ajuta. Îi mulţumesc şi plec spre maşină însoţit de boy. Trag maşina mai aproape urmărit de privirile băiatului. Opresc motorul, cobor, deschid portbagajul care era plin ochi şi îl abordez pe flăcău:
- Spune-mi şi mie, te rog, cu ce se pot duce bagajele la cameră? întreb eu la modul general, neştiind obiceiurile hotelului.
- Cu astea, îmi răspunde el fericit şi îmi arată nişte cărucioare pe role cu un fel de mânere verticale, aşezate la fel ca cele de la supermarket-uri.
- Punem bagajele? îl întreb oarecum neliniştit, pentru că nu văd nicio intenţie de participare din partea lui.
- Da, sigur, răspunde el tot numai zâmbet fără să mişte un deget.
Ne apucăm să descărcăm prima şarjă din portbagaj sub privirile lui admirative. Un cărucior este deja plin cu vârf. Deja transpirat, mă uit la el, el se uită la mine şi nu se întâmplă nimic. Îndrăznesc o întrebare:
- Şi cine le duce cu căruciorul?
- Cum cine? ne răspunde flăcăul cu cea mai nevinovată privire. Dumneavoastră! Dar aveţi grijă cum umblaţi cu el şi să nu uitaţi să-l aduceţi înapoi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!