"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

vineri, 21 octombrie 2011

Amicul Ion

de Ion Pribeagu
Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare! Mai jos vă prezint o nouă creaţie de-a poetului Ion Pribeagu, o poezie cu largi implicaţii practice şi cu o morală pe măsură.

La vestitul doctor Costea
Vine Ion de la Copou:
- Bună ziua, domnu' doctor,
Mi-a intrat o ţeapă-n... ou!

Pacientul se dezbracă
Doctorul îl urcă-n pat
Şi cu mare atenţiune
Cercetează-n lung şi lat.

Ia luneta
O fixează
Ia penseta
O flambează
Scoate ţeapa
Pensulează
Pune vată
Bandajează
Pune fese
Şi pansează
Scoală omul
Şi-l aşează.

Pacientu-achită taxa
Şi apoi satisfăcut
Îi dă doctorului mâna:
- Bună ziua! - Vă salut!

Peste-un timp, aproape-o lună,
Vine amicul Ion din nou
- Uite, domnu' doctor, iarăşi
Mi-a intrat o ţeapă-n ou!...
........................................
Pacientul se îmbracă
Şi achită taxa-n grabă...
Când, deodată, domnul doctor
Foarte curios, întreabă:

- Ia să-mi spui domnule dragă
(Care vii de la Copou)
Cum se-ntâmplă că întruna
Îţi tot intră ţeapa-n.... ou?

- Mă iertaţi, domnule doctor,
A răspuns omul, "solemn",
Dar nevastă-mea e şchioapă
Şi-are un picior de lemn!

Ei, sper că v-a plăcut poema. Şi nu cred că este o întâmplare cu aplicabilitate doar în dulcele târg al Ieşilor...
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!