"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

joi, 7 ianuarie 2010

Noi, cei probabili

OameniTuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Să ne gândim la un nume. Abner mi se pare potrivit, că tot nu mai putem de dragul limbii engleze. Să-i dăm o aparenţă. E funcţionar cu un program zilnic între orele 9 şi 17.30. Sâmbăta se duce la un supermarket şi face cumpărături cu familia. Duminica iese în parc cu copilul ca să se dea pe role (vara) şi pe patine (iarna). Seara se uită la televizor sau citeşte în fotoliul de lângă cămin. Îşi ia concediu doar vara, când merge în staţiunea Amara cu toată familia timp de două săptămâni.
Asta ar fi o descriere în linii generale. Să ne imaginăm că eu sunt Marele Proiectant de Diagrame Personale. În această postură, stau amplasat undeva în spaţiu, la o distanţă suficientă ca să pot vedea întreg planiglobul. Inclusiv pe Abner (pentru că am o vedere foarte bună). În fiecare zi, după ce mă scol şi beau un ceai, îmi ocup postul şi ţintesc un individ al planetei. În cazul nostru, pe Abner. Mă uit la el şi notez poziţia lui în spaţiu la intervale fixe de timp, de când se scoală, până se culcă. Poziţia o marchez cu mici puncte verde veronese pe o hartă cât toate zilele. La sfârşitul fiecărui an fac o analiză a diagramei obţinute (deh, nu chiar în noaptea de Revelion, ci a doua zi). Pe când fac o asemenea analiză, lângă mine vine prietenul meu Rupert (că tot vorbeam la început de apetenţa noastră pentru limba engleză) şi mă întreabă ce fac acolo. Neavând nimic de ascuns, îi arăt diagrama făcută. Amândoi observăm că pe diagramă au apărut un fel de norişori din puncte. Sunt mii şi mii de punctişoare care au marcat poziţia lui Abner la intervale fixe pe tot parcursul anului. Punctele sunt mai dese în unele zone (acasă, serviciu) şi mai rare în altele (parc, staţiunea Amara), după cum personajul nostru a fost mai des sau a stat mai mult într-o zonă sau alta. De la o oarecare distanţă se văd aidoma unor norişori verzi, mai deşi sau mai rari, după numărul punctelor. Văzând acestea, Rupert îmi face o confidenţă. Are de înmânat un cadou lui Abner şi nu ştie CINE e acest Abner. Ca urmare, îmi solicită ajutorul. Nimic mai simplu, îi răspund. Abner este PROBABIL persoana care se află în zona cea mai densă a norului cel mai dens în fiecare oră din fiecare zi.
Hehe, ăştia suntem noi, cu toţii. Nişte probabilităţi. Cam incomod, nu?
Să auzim de bine!

Un comentariu:

  1. Iti doresc un Craciun fericit si sa-ti aduca Mosul tot ce iti doresti, s`auzim numai de bine.

    RăspundețiȘtergere

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!