"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

miercuri, 12 iunie 2013

Bonusul FMI

Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Am pierdut şirul postărilor în care îmi exprimam dezacordul faţă de eficacitatea măsurilor de susteritate impuse de FMI şi UE. De altfel, cei de la FMI nu erau la prima eroare de predicţie economică şi nici prima dată când recunoşteau că măsurile impuse de ei au fost tot atât de folositoare cât o frecţie cu Diana la un picior de lemn.
Din păcate, vocea mea este mică şi subţire, eu vorbesc în paginile unui blog din Drumul Taberei şi nu la cine ştie ce tribună internaţională. De altfel, sunt convins că nu am fost singurul cu aceste aprecieri, dar ce contează? Puterea naşte dreptul de când lumea şi pământul...
Mai mult de atât, mi-am exprimat îndoiala privind eficienţa sumelor împrumutate diferitelor state atât timp cât aceste sume au fost direcţionate către bănci şi nu către recapitalizarea entităţilor economice. Pentru că băncile, aşa cum era de aşteptat, au reînceput operaţiile speculative şi şi-au acordat nişte bonusuri şi prime inimaginabile prin obrăznicia mărimii lor.
Astfel, sumele de bani care ar fi trebuit să relanseze capacităţile de producţie şi piaţa locurilor de muncă au devenit surse de profit pentru bănci (pentru că, sper că ştiţi că băncile nu acordă niciun leu, chiar dacă e pentru ieşirea din criză, decât însoţit de dobânzi şi comisioane), iar firmele sau persoanele ajunse în incapacitate au fost nevoite să-şi plătească mai scump ajutorul, deşi finanţele lor erau la pământ. Practic, în loc să li se uşureze sarcina, aceasta a crescut tocmai când aveau mai mare nevoie de ajutor.
În filmuleţul de mai jos, găsit pe YouTube, aveţi ocazia să vedeţi exemplificate aceste idei într-un mod mai artistic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!