"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

joi, 12 septembrie 2013

Ce mai fac oamenii de azi

Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Cam de multişor nu ne-am mai interesat de oamenii din Drumul Taberei, ce mai fac ei, cu ce se mai ocupă şi aşa mai departe. Iată că azi ne-am făcut puţin timp şi am dat o scurtă raită prin cartier.
Şi este imposibil să te mişti prin Drumul Taberei şi să nu dai de metrou. Metrou la care (nu o spun doar eu, ci o pot confirma şi alţi peste două sute de mii de locuitori ai cartierului) se lucrează, contrar minciunilor domnului Băsescu, rămas la apelativul de domn după votul din vara trecută.
Muncind cu aşa spor este imposibil să nu scapi şi câte o mică greşeală, că deh, doar cine nu munceşte nu greşeşte. Numai că greşeala la care ne referim nu este a celor care muncesc, ci a celor care stau. În prima imagine putem vedea un loc de parcare amenajat de curând, cu ocazia lucrărilor la metrou. Din start indicatoarele ne aruncă în ceaţa cea mai densă. Pe de o parte avem o parcare, iar pe de altă parte, un semn care ne spune că, de aici încolo nu avem voie să oprim. Şi atunci cum pot parca fără să opresc? Se întreabă orice şofer, nu numai cel din Drumul Taberei. Vine şi ne lămureşte cel de-al doilea indicator, aşa cum putem vedea în a doua imagine. Indicator care ne spune foarte clar că parcarea este permisă până la acel semn. Ce facem atunci? Primul semn nu ne permite să oprim în locul indicat de cel de-al doilea semn! Aşa că facem ce spune cel de-al treilea indicator care ne avertizează că maşinile parcate ilegal vor fi ridicate. Adică putem parca, dar nu legal...

Acum, că am lămurit aceste aspecte, haideţi să vedem ce fac şi alţi oameni, nu numai din Drumul Taberei. Şi se pare că nu toţi oamenii fac bine, unii chiar trăiesc adevărate drame, dacă ne luăm după ce scrie pe coperta unei reviste aflată la un chioşc cu ziare: gelozia amantului m-a despărţit de soţul meu! Nu exagerez cu nimic, dragii mei, chiar aşa scrie. Este fabulos ce-mi văd ochii. Iată, o femeie casnică, la locul ei, de toată treaba, trăieşte o dramă reală pentru că, în loc să-şi ducă viaţa liniştită alături de soţul ei iubit şi de amant, acesta din urmă, cu gelozia lui feroce, a făcut-o să se despartă de soţul ei.
Rea lume, răi oameni! Ce monstru acest amant gelos! Cum a putut el să fie gelos pe o femeie măritată, care nu dorea altceva de la viaţă decât să trăiască în pace cu soţul ei iubit. Şi cu amantul ei la fel de iubit. Om egoist, nu a înţeles-o absolut de loc, nu a înţeles că ea nu vroia un amant gelos alături de soţul ei. Ea vroia doar un amant. Pentru că, iată, gelozia lui fără rost a împins-o la divorţ, ultimul lucru dorit de ea. Ce dramă balzaciană! Să ai un soţ pe care îl iubeşti şi un amant gelos!
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!