"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

marți, 21 februarie 2012

Fundul e-BOC-al

Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Nu este un secret pentru nimeni faptul că, din când în când, urmăresc programele vreunui canal de televiziune. Îndeobşte, canale serioase, cu programe şi emisiuni care au ceva de spus, în genul celor de pe Discovery sau National Geographic. Şi ca să fiu sincer până la capăt, mă mai uit şi pe Euro Sport, mai ales când sunt partide de snooker...
La fel de bine sunt posturi pe care nu le urmăresc sub niciun motiv, cum este OTV sau emisiuni pe care refuz să le urmăresc, indiferent de gradul de audienţă, cum este cea a domnului Capatos. Mi-au fost suficiente câteva minute pentru a înţelege că, în acea emisiune, se spun bârfele cele mai penibile, se spală public rufele cele mai jegoase şi sunt invitate cele mai jalnice “vedete”. Dar iată că există alţi ochi aţintiţi pe respectivul post şi pe respectiva emisiune. Şi aici mă refer la ochii celor de la CNA.
Ei bine, ce credeţi că s-a întâmplat? S-a întâmplat că într-o emisiune au fost prezentate imagini cu fundul domnului Boc. Imediat, ochii celor de la CNA au trimis semnale creierelor şi muşchilor membrilor consiliului, ceea ce i-a determinat să sară oripilaţi de vulgaritatea gestului. Ba, mai mult, au impus sancţiunea opririi emisiei postului pentru zece minute. Furtuna stârnită şi-a propagat valurile până la uşa domnului Cristian Tudor Popescu (faţă de care am un respect deosebit), fapt ce la motivat să publice o filipică la adresa comportamentului postului Antena 2.
Mă raliez întru totul măsurii luate de C.N.A., ba chiar îndrăznesc să spun că este prea blândă având în vedere vulgarităţile propagate de respectiva emisiune. Personal, dacă aş fi avut mijloacele necesare, aş fi cerut oprirea emisiunii în totalitate.
În aceeaşi măsură, mă raliez şi poziţiei domnului Cristian Tudor Popescu, fiind de aceeaşi părere că asemenea imagini sunt jignitoare şi atentează grav la imaginea publică a unei persoane. Goana după valori de rating tot mai mari nu justifică, cel puţin în opinia mea, folosirea oricăror mijloace.
Bine, bine, veţi zice, atunci, dacă eşti de acord cu toţi şi cu toate, de ce ai mai publicat acest articol. Păi, l-am publicat pentru că, dincolo de acordurile pe care mi le-am exprimat, mă roade o întrebare. Din câte am auzit, în respectiva emisiune sunt prezentate aproape zilnic tot felul de funduri aparţinând unui număr la fel de variat de personaje, una mai publică decât alta. Atunci, de ce C.N.A. nu a sărit la fel de oripilat de atentatul la pudoare comis? De ce domnul Cristian Tudor Popescu nu s-a ridicat împotriva unor asemenea practici? De ce Clubul Român de Presă nu s-a delimitat? Sau, ca s-o spun mai pe înţeles, dacă ar fi fost prezentat fundul domnului Ponta, reacţiile ar fi fost aceleaşi?
Dar haideţi să mai aprofundăm puţin sensul întâmplării. Un primar P.D.L.-ist a tipărit şi răspândit afişe denigratoare cu pozele unor membri U.S.L. Nici C.N.A., nici Clubul Român de Presă şi nicio personalitate a vieţii culturale româneşti nu a luat atitudine împotriva acestui act de ultraj, prin utilizarea imaginii proprii fără acordul celui vizat. Acum vă este mai clar?
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!