"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

miercuri, 23 noiembrie 2011

Cine "face legea" (1)

Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
De la început, trebuie ca să vă precizez că sensul sintagmei „cine face legea” nu se referă la aspectele administrative sau juridice ci, la modul de impunere a unei anumite conduite.
Deşi, în societatea românească de azi nu este un avantaj, mă consider între cei care respectă legea. Chiar dacă nu întotdeauna au ieşit cei votaţi de mine, consider că avem un aparat de producţie şi aplicaţie a legilor bine pus la punct, un aparat care îmi oferă cel puţin ideea că îmi desfăşor viaţa şi activitatea într-un sistem coerent, un sistem care îmi dă cel puţin senzaţia de normalitate.
Sistemul în mijlocul căruia trăiesc mi se pare un sistem pus la punct, indiferent de aspectele lui concrete, de oameni deştepţi, de oameni cu o gândire coerentă şi progresistă, un sistem în care cei deştepţi îi corectează şi îi ajută pe cei proşti. Există un sistem de legi, bune sau rele, dar care par concepute astfel încât să crezi că trieşti într-o societate trasă înainte de oameni deştepţi, nu de proşti. Dar aşa să fie cu adevărat? În România cei proşti încearcă să-i copieze pe cei deştepţi, sau invers?
Stau de vorbă cu şefa compartimentului de imagine publică a unei instituţii publice. Eu sunt cel care a provocat discuţia, atrăgându-i atenţia că pagina lor de Internet este scrisă fără diacritice.
- Şi ce-i cu asta? îmi răspunde ea mirată.
- Cum ce-i cu asta? E, într-un fel, imaginea voastră oficială.
- Nu, nu este, mă contrazice ea. Este o pagină de Internet, nu un document oficial.
- Da, dar totuşi, există o lege privind scrierea documentelor oficiale. Este imaginea voastră publică, insist eu. Trăim în România, vorbim limba română, o limbă care foloseşte caractere diacritice. Francezilor nu le este ruşine că folosesc caractere diacritice.
- Ştii ce? Sunt unii cititori care nu au instalată folosirea caracterelor diacritice pe calculator.
- Ei, hai că eşti tare! Dar e o problemă elementară, dai două clicuri şi gata!
- O fi pentru tine, dar ei sunt proşti şi nu ştiu.
- Deci tu, nu mă las eu, preferi să ai o pagină de două parale din cauză că există câţiva proşti? În loc să-i tragi după tine, te cobori la nivelul lor?
- Da, desigur! Ca să mă poată citi…
Acum, după ce aţi urmărit acest dialog, ce credeţi, cine „face legea” în ţara asta, oamenii deştepţi sau cei proşti?
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!