"Am stat 13 în temniță pentru un popor de idioți". Petre Țuțea, filosof, (1902-1991)

luni, 26 septembrie 2011

GPS

Tuturor celor prezenţi şi viitori, salutare!
Până nu demult, se spunea că hârtia suportă orice. Mai nou, se pare că putem spune că telefonul suportă orice. Mai precis, telefonul celular. Şi mai precis, telefonul meu celular.
Spun asta pentru că, atunci când nu am ce face, îmi fac de lucru instalând pe el tot felul de aplicaţii. Dacă nu îmi plac facilităţile oferite sau felul cum ele rulează, le şterg. Dacă îmi plac, le şterg la fel de bine pentru că nu îmi place ca să îl ţin încărcat cu tot felul de chestii.
Una dintre ultimele aplicaţii descărcate şi instalate a fost aceea numită Map Droyd. Este o aplicaţie blândă, cuviincioasă, care nu consumă multe resurse. Nu are cine ştie ce facilităţi, dar are meritul că îţi indică foarte precis strada unde te afli sau străzile din jur. Fără ca să poţi stabili un traseu ca pe un adevărat GPS şi fără tot felul de comenzi sofisticate sau vocale, are meritul că mi-a indicat unde mă aflu şi dacă merg pe drumul cel corect chiar în zone declarate ca necartografiate pe alte jucării GPS.
Zilele trecute, tocmai mă pregăteam ca să îl dezinstalez când, m-am hotărât ca să arunc o ultimă privire asupra hărţilor oferite. Pe ultimele actualizări, autorii au început ca să marcheze cu semne specifice spitalele, restaurantele, staţiile de benzină sau alte puncte de interes. Măresc harta şi o centrez pe locaţia unde mă aflu, adică Drumul Taberei. Prilej de a vedea marcarea amplasamentului restaurantului Drumeţului sau cel al magazinului Billa. Câteva semne ciudate însă îmi atrag brusc atenţia. Măresc şi mai mult harta şi detaliile sunt mult mai clare. Şi văd marcate..., ei bine, ce credeţi că văd marcate?
Dragii mei, ceea ce văd marcate de către producătorii acestei aplicaţii Android pe o hartă a Bucureştilor din anul 2011 sunt locurile cu haite de câini vagabonzi! Şi vă rog ca să mă credeţi pentru că le ştiu foarte bine şi fără GPS de la Android... un GPS tocmai bun de condus o ţară din secolul al XXI-lea spre intrarea în spaţiul Schengen...
Să auzim de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează, comentează! Ceva tot trebuie să fie de comentat!